New Colour Scheme

I wasn’t pleased with the old red blue theme. I’ve got inspired by my team name Pineapple Pirates and tried to make it look more like… A pineapple! They also look more carribean. Great!

20120709-152708.jpg

20120709-152657.jpg

20120709-152717.jpg

5 responses to “New Colour Scheme

  1. Fantastiskt fina! Jag är oerhört imponerad av din produktivitet och kvalité. Sen har du bra smak när det gäller spel också… 😉

    Till viss del pga inspiration från dig men även pga gräsänkling i regnväder så har jag idag tagit tag i ett länge försummat projekt. En BB-plan.

    http://s157.photobucket.com/albums/t42/ikterus/Blood%20Bowl-plan/

    Det är en väldigt enkel plan och ett blygsamt projekt men jag är nöjd så långt.

    Spana gärna in ovan och jag tar gärna emot kritik/tips. Den är absolut WIP. Det är blod på g och jag har planer på en scoreboard mm.

    • Fan va grymt! Jag vill ju verkligen också göra en plan. Din såg ju riktigt bra ut. Vilket lags hemmaarena är det? Man kan ju tema lite olika. Funderar själv på en övergiven necromanticarena… Jag håller ögonen på ditt projekt så använder jag dina bra idéer sen 🙂

      • Kul att du gillar den. Den är ju verkligen enkel.

        Jag har denna som en generisk arena. Den passar bra för mina Norse samt för mina Wood Elves. Jag kommer nog att hålla den enkel. Måla loggor och sånt är nog lite för mycket iaf just nu.

        Dock har jag en scoreboard på g. Har köpt balsaträ idag. Jag rapporterar när jag kommit någon vart på den. Har inte bestämt mig om jag ska skriva på svenska eller engelska på den… Lutar åt svenska.

        Jag har en till matta i grå-svart grusliknande textur. Det som är bra ör att den är ganska mjuk. Eftersom gubbarna ligger ner en del så vill man inte ha riktigt grus då det skaver bort färgen på gubbarna.

      • Bra! Passar ju utmärkt till båda lagen. Gör du alla rutor lika stora, jag har hör rykten om att på originalplanen är de lite olika. Spelar ju ingen roll bara ville kolla din inställning 🙂
        Men du, det går ju att skriva ut reklamskyltar och liknande så behöver du bara bygga själva stödet. Jag kan nog skicka några från en polare om det inte går att googla lätt 🙂

  2. Den första planen (i skumplast) hade lite skeva rutor (den var väl handgjord) men den senare skall vara homogen. Däremot är rutorna typ 29 mm stora och därför svåra att mäta ut. Jag gjorde en mall baserad på orginalbrädet…

    Idag har jag byggt en poängtavla. WIP-bilder finns på photobucket.

    Reklamskyltar låter kul. Ska fundera på saken.

Leave a Reply

