Vampires ready for painting

Finished converting and assembling this morning. Changed a few things in the end and green stuffed some gaps. Voila! The team:

20121007-192355.jpg

20121007-192413.jpg

20121007-192406.jpg

6 responses to “Vampires ready for painting

  1. Mycket stiligt lag! Blodriddarna funkade ju kanonbra!

    Har du spelat mycket med Vamps? Tricket är som alltid med BB att planera sina drag väl. Om man äer ovan kan det bli långa betänketider alternativt tråkiga misstag. Laget är dock mycket bättre nu än förr. Glöm inte att gödsla ordentligt med Thralls bara. Du överlever inte utan dom. Ofta kan det vara smart att inte ha alla vamps på planen samtidigt.

    Har du val färger för laget ännu? Jag hoppas du väljer skrikiga färger. Idrottslag får inte vara för osynliga på planen.

    • Har du spelat med vampyrerna själv? Du verkar ha koll! Jag har lirar typ 10 matcher med proxymidelller och håller helt med. Gäller att hitta en fin balans mellan thralls och vamps och framför allt ha en rejäl avbytarbänk 🙂 Hittills måste jag säga att jag är positivt överraskad. Speciellt av hypnotic gaze. Vilken skill!

      Angående färger är jag inte helt klar. Ska måla ikväll, vill verkligen ha sportkänsla men också lite gotik. Svår kombo, kanske blir något mönstrat, typ Milan. Svart-gult hade kanske varit ballt med men det kommer se ut som AIK. Hade tänkte röd, vit och lila men det känns lite för snällt… Efter ikväll har jag nog förslag iaf 🙂

      • Jo jag har spelat en hel del. Mest som play by e-mail men en del IRL också. Jag har dock mest spelat tidigare versioner då vampyerena var betydligt mer stygga mot sina thralls. Nu är laget mycket mer spelbart. Men Thrallsen kommer fortfarande att gå åt som flugor… 🙂

        Rött passar bra med vamps. Med vitt blir det säkert asbra. Annars är rött och grönt en häftig kombo, särskilt med vitt. Komplementfärger passar sällan bra annat än med idrottslag… 😉

        Du har säker järnkoll på färgteori men annars kan jag varmt rekommendera denna artikelserie. Den är väldigt lättläst och har gett mig mycket tips om hur jag ska komponera färgsättningen på mina smågubbar.

        http://theback40k.blogspot.se/2010/05/little-color-theory-part-iii.html

        Läs alla tre artiklarna. Bra skit.

      • Man tackar! Röd och vit känns givet på något sätt! Ska läsa artikeln under dagen, hoppas på nåt lågintensivt möte eller nåt 🙂
        Kul att du också spelat V! De verkar ju blivit ett klart spelbart lag nu för tiden 🙂 Hann aldrig med nån målning igår, dessutom måste jag köpa in lite röda färger. Det va en svart dag i målarboden kan man säga 😉

Leave a Reply

